2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-02-02

Kryddgårdenmodellen har styrgruppsmöte

Idag hade Kryddgårdsmodellen styrgrupp

2024-02-02

Planering av implementeringsworkshop kring Malmökraften

FINSAM i Malmö planerade tillsammans med projektägaren, projektledning och verksamhetsutvecklare på Arbetsförmedling…

2024-01-31

Slutrapport FRAM

FRAM har under 2021-2023 arbetat i första hand med Malmöbor med psykisk ohälsa. Här kommer deras erfarenheter i den…

2024-01-30

FRAM diskuterar upplägg kring utvärdering

Idag träffades ledningen på FRAM och FINSAM i Malmö för att planera för ett utvärderingsupplägg av FRAM 2024-2026.

2024-01-24

REKO samarbetet rullar vidare

På fredag fortsätter samarbetet, där FINSAM i Malmö är en facilitator sedan 2018, mellan Vuxenpsykiatrin Malmö/Trell…