2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-02-15

Samtalen fortsätter med Samordningsförbundet Skåne Nordost

Imorgon fortsätter FINSAM i Malmö sina samtal med Samordningsförbundet Skåne Nordost

2024-02-15

AI inom daglig verksamhet

Idag fick funktionsstödsförvaltningen en kort introduktion kring AI och FINSAMs möjligheter att utforska möjligheter…

2024-02-14

Mentorsteam till Stockholmskraften

Malmökraften har som en del av spridningsuppdraget i ESF projektet startat upp ett mentorsteam som idag för första g…

2024-02-14

Workshop Malmökraften

Malmökraften har finansiering klar tom 31 december 2024. Idag träffades styrgruppen och diskuterade Malmökraftens mö…

2024-02-13

Nationell introduktionsutbildning kring finansiell samordning

Nationella rådet kommer under året genomföra fyra utbildningstillfällen kring finansiell samordning utifrån lagen om…