2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-03-05

FINSAM i Malmö genomför behovsanalys

FINSAM i Malmö kommer under våren att genomföra en behovsanalys. Startskottet för detta arbete gjordes idag genom et…

2024-03-05

Avanti 2.0 lämnar slutrapport

Avanti 2.0 avslutades 2023 och lämnar med detta slutrapport för sina tre år men blickar också bakåt på de dryga 20 å…

2024-03-05

Över 20 års erfarenhet av att bedriva verksamhet kring utrikesfödda med migrationsrelaterad ohälsa.

Malmö stad har en lång erfarenhet av att arbeta med målgruppen utrikesfödda med migrationsrelaterad ohälsa. När Avan…

2024-03-05

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering SFI hade idag styrgrupp och följande togs upp

2024-03-04

Jobbet och jag

Rosengårdsbiblioteket arrangerar Jobbet och jag för de som vill träffa arbetsgivare.