2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-03-20

AI inom daglig verksamhet

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Funktionsstödsförvaltningen inleda ett arbete med en förstudie för att undersö…

2024-03-19

Mötesformer på Försäkringskassan

FINSAM i Malmö har genomfört ett uppdrag på Försäkringskassan kring mötesformer.

2024-03-13

Malmökraften börjar jobba med implementeringsstrategi och förtydligad metodmanual kopplad till denna.

Malmökraften har som uppdrag under sin ESF finansiering att jobba med att sprida sig i Sverige och att implementera…

2024-03-11

LÖK gemensamma insatser

Idag träffades styrgruppen för LÖK gemensamma insatser för att jobba med de mål som tagits fram på den gemensamma ve…

2024-03-06

FINSAM i Malmö pratar med länsstyrelsen om samarbete

Imorgon kommer FINSAM i Malmö träffa företrädare för Länsstyrelsen och prata potentiella samarbeten.