2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-05-09

Sweco utvärderar Malmökraften 2.0

Sweco har haft i uppdrag att utvärdera och följa Malmökraften 2.0 från april 2020 till december 2022.

2023-05-08

LÖK gemensamma insatser

Idag träffades LÖK gemensamma insatser. En översyn av överenskommelserna i staden pågår och detta diskuterades bland…

2023-05-02

FRAM tar fram ny broschyr

FRAM har tagit fram en förtydligad beskrivning av sin verksamhet.

2023-04-27

Breddad rekrytering och språkutveckling i arbetslivet

Imorgon kommer FINSAM i Malmö och projekt Utebliven Etablering bjuda in till en inspirationsdag om breddad rekryteri…

2023-04-27

Uppsök Ung Malmö bjuder in till spridningskonferens av ESF-projektet React-EU Uppsök!

Idag kommer Ung Malmö prata om sina erfarenheter från React EU Uppsök.