2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-09-06

Samordningsförbundet Stockholms stad följer FINSAM i Malmö

Under två veckor följde en verksamhetsutvecklare från Samordningsförbundet i Stockholm FINSAM i Malmö. Läs hennes re…

2022-09-06

Styrelseprotokoll 20220826 undertecknat

Styrelsen i FINSAM i Malmö har haft sammanträde den 26/8. Nu är protokollet från styrelsemötet undertecknat. Ta del…

2022-09-05

Malmökraften har tagit fram en film

Malmökraften 2.0 är ett projekt som ska underlätta för Malmöbor som söker arbete. Målet är att ta fram ett arbetssät…

2022-08-28

Ny rapport Professionell samverkan kring Malmöbor i behov av SFI-studier

Utebliven etablering SFI har lämnat sin andra rapport ifrån sig. Denna gång med ett fokus på de professionellas samv…

2022-08-27

Styrelsemöte på FINSAM i Malmö

Höstens första styrelsemöte tog plats idag.