2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-09-30

Arbetsgrupp samverkan SFI

Utebliven etablering SFI hade idag en uppstartsträff för arbetsgruppen Samverkan runt SFI-studier!

2022-09-28

Samtal om FINSAM med Arbetsförmedlingen nationellt

Eva Birkstam och Charlotta Ahlström från Arbetsförmedlingens avdelning stärka förutsättningar enheten utbilda och sa…

2022-09-27

Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) samlar in sista svaren för effektutvärdering

Idag besökte Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) Malmökraften för att diskutera de slutgiltiga frågorna kring…

2022-09-26

Samtal kring samarbete mellan Försäkringskassan och Malmö stad

FINSAM i Malmö bjöds idag in till samtal kring samarbete mellan Försäkringskassan och Arbetsmarknads- och socialförv…

2022-09-19

FRAM håller höstens första styrgrupp

Höstens första styrgrupp hölls idag där den nya chefen på FRAM presenterade sig.