2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-10-13

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

På fredag kommer Utebliven etablering SFI ha styrgrupp. Följande står på agendan:

2022-10-12

Utvärdering av samordningsförbundens verksamhet - Inspektionen för socialförsäkringen

Syftet med samordningsförbund är att se till att personer som behöver stöd av flera samhällsinstanser ska få sina be…

2022-10-10

FINSAM i Malmö avger delårsredovisning

Idag har FINSAM i Malmö avgett delårsredovisning

2022-10-10

Uppföljning FINSAM - efterföljaren till SUS

SUS som är det system som samordningsförbunden registrerar sina insatser kommer inte kunna fungera tekniskt from 202…

2022-10-06

Fördjupningsföreläsning om BIP med utgångspunkt från ett ledarperspektiv

Idag genomfördes en föreläsning med titeln "Tilltron till individets jobchans - fra ett ledelses perspektiv". Förelä…