2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-07-03

Malmökraften på Finsam.se

Efter måndagens seminarium blev Christina Koch intervjuad av FINSAM.se om Malmökraften. Ta del av intervjun och ett…

2019-07-01

Malmökraften körde styrgruppsmöte på Almedalen

Inför publik körde Malmökraften sista styrgruppsmötet innan sommaren på Almedalen i Visby.

2019-06-28

FINSAM i Malmö på Almedalen med Malmökraften

Malmökraften presenterar sin kraftsamling för långtidsarbetslösa den 1/7 på Almedalen. Representanter från förbundet…

2019-06-28

Nytt revisorskollegie för FINSAM träffas

Ny revisor för statens del har handlats upp. KPMG tog hem uppdraget.

2019-06-28

Projekten i FINSAM träffas och diskuterar höstens utmaningar

Styrelsen i FINSAM har beslutat att projekten ska träffas fyra gånger per år under ledning av kansliet med syfte att…