2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-06-19

Region Skåne samlas kring FINSAM

Region Skåne har idag haft en FINSAM-nätverksträff kring "Region Skåne som part i FINSAM och styrelsernas roll".

2019-06-19

Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen definierar problem

Chefer och handläggare från Försäkringskassans och Arbetsförmedlingens förstärkta samarbete har diskuterat hur de sk…

2019-06-18

Problematiskt datorspelande

På uppdrag av Region Skåne och Malmö stad via Maria Malmö har FINSAM gjort en kunskapssammanställning kring problema…

2019-06-17

Metodstöd Avanti

Under våren har FINSAM tillsammans med Avanti tagit fram ett metodstöd för Avanti.

2019-06-14

Arbetsgrupp REKO

Arbetet med överenskommelsen mellan Försäkringskassan och Psykiatri Malmö/Trelleborg fortsätter idag med att arbetsg…