2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-10-29

SUS rapport september 2018

Kansliet har fått i uppgift att ta fram en löpande SUS rapport månadsvis

2018-10-26

Delårsredovisningen i FINSAM 2018 är skriven

Delårsredovisningen har presenterats för styrelsen och kommer föredras för revisionen den 12/11

2018-10-26

Kunskapslyft

Idag deltog cirka 60 personer i Finsams kunskapslyft på Malmö Live

2018-10-25

Styrgruppsutbildning

Idag träffades ett 30 tal deltagare i FINSAMs olika styrgrupper under ledning av Joakim Tranquist och diskuterade st…

2018-10-25

Metodhandbok klar

En viktig bok om omsorg – metodhandbok i att stötta ensamkommande unga hade releasefest idag.