2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-10-12

Regional inspirationsdag i Eslöv

I år hade vi temat Liv-Arbetsliv. Ett åttiotal deltagare tog del av dagen.

2018-10-10

Planeringsdag Styrgrupp Dua Nya

Idag har styrgruppen för DUA Nyanlända träffats och FINSAM deltog.

2018-10-04

Stickprov på insatser genomförs enligt revision

FINSAM fick i uppdrag att införa en rutin för stickprovsmässig kontroll av redovisat ekonomiskt utfall i sina insats…

2018-10-01

FACT/konsultationsteam tar fram projektplan

Idag har FACT/konsultationsteamen haft styrgruppsutbildning haft styrgruppsmöte.

2018-10-01

Processledarutbildning inom FINSAM

FINSAM i Malmö kommer under hösten att erbjuda en processledarutbildning för de som jobbar i våra insatser.