2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-01-24

FINSAM i Malmö i fortsatta diskussioner kring ungas väg in på arbetsmarknaden.

Malmö stad samlar ett antal av sina förvaltningar kring att ansöka om finansiering från ESF för att jobba med att hi…

2023-01-21

FRAM samlar krafter för en fortsättning

FRAM har funnits sedan 2021 för att skapa en förrehabiliterande och arbetslivsinriktad insats med tydlig riktning mo…

2023-01-20

Make it Work förs in i ordinarie verksamhet efter finansiering upphör

Make it work har sedan 2020 finansierats av FINSAM i Malmö med syfte att etablera en tydlig, fungerande och hållbar…

2023-01-18

Nya steg för psykosocial hälsa i Malmö

FINSAM i Malmö hart blivit inbjuden för att diskutera resultatet av en förstudie för att undersöka Muslimsk-Kristen…

2023-01-17

Storstadssamarbete inom FINSAM

Göteborg, Stockholm, Malmö och Uppsala träffades under två dagar och diskuterade gemensamma utmaningar.