2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-12-12

Diskussioner kring unga som inte avslutar grundskola eller gymnasium

FINSAM i Malmö blev idag inbjudna till att diskutera utmaningar kring unga som inte avslutar grundskolan med fullstä…

2022-12-08

Försäkringskassan/Malmö stad/Finsam - förstärkt utredningsmodell

På fredag möts Malmö stad, Försäkringskassan och FINSAM i Malmö för att fortsätta diskutera en förstärkt utredningsm…

2022-12-08

Kryddgårdenmodellen har höstens sista styrgrupp

Den 9 december har Kryddgårdenmodellen höstens sista styrgrupp.

2022-12-07

När värdet varar längre än projektet

2022-12-05

Underlag till styrgrupp för FACT i Malmö

En rapport har idag färdigställts och skickats efter uppdrag från styrgruppen för FACT i Malmö.