2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-11-18

Saknas det en pusselbit i ett av världens mest utbyggda välfärdssystem?

FINSAM i Malmö har varit med i en studie med titeln " Saknas det en pusselbit i ett av världens mest utbyggda välfär…

2022-11-15

FINSAM i Malmö samtalar kring psykosocial hälsa

Svenska kyrkan tillsammans med Malmö Muslimska nätverk håller på med en förstudie för att undersöka om det skulle va…

2022-11-14

LÖK gemensamma insatser

Idag träffades den lokala överenskommelsen för gemensamma insatser med följande dagordning.

2022-11-10

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

På fredag har FINSAM i Malmö styrelsemöte. Se dagordningen här.

2022-11-10

Styrgrupp Malmökraften

Idag hade Malmökraften styrgrupp och följande stod på dagordningen.