2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-11-03

Arbetsgrupp kring uppföljning samordningsförbund

FINSAM i Malmö har valt att delta i en arbetsgrupp bestående av ett antal samordningsförbund med syfte att tillsamma…

2022-10-27

Chefsnätverket i FINSAM i Malmö samlas

Sedan 2017 har de högsta tjänstepersonerna i Malmö inom primärsjukvården och psykiatrin, Arbetsförmedlingen, Försäkr…

2022-10-24

Visualisering av Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering SFI har varit igång i 1 år och har med hjälp av visualisering på ett tydligt sätt visat vad som…

2022-10-20

Finsam i Malmö deltar i diskussioner kring uppföljning av samordningsförbund

Uppföljning FINSAM var tänkt att ersätta SUS 2023 som uppföljning av samordningsförbunden i Sverige. Det har visat s…

2022-10-14

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Styrelsen i FINSAM i Malmö har sammanträtt den 7/10. Nedan följer vad som beslutades.