2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-12-05

Långtidsarbetslösa

Med start 1 januari 2023 kommer FINSAM i Malmö finansiera projektet långtidsarbetslösa.

2022-12-05

Styrgrupp på FRAM

Idag hade FRAM årets sista styrgruppsmöte.

2022-12-05

Samtal kring personligt ombud

Idag fick vi möjligheten att samtala med personligt ombud kring de tvådelade utmaningarna i deras uppdrag. Dels att…

2022-12-05

Malmökraften uppmärksammas av SVT och FINSAM.se

Malmökraften 2.0 går in i sitt slutskede och uppmärksammas just nu på flera olika håll. Bland annat genom en inspeln…

2022-12-01

Natonell referensgrupp kring kommunikation FINSAM

På fredag möts den nationella referensgruppen för kommunikation kring FINSAM och diskuterar det fortsatta arbetet.