2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-04-20

Malmökraften planerar för Norgeresa

FINSAM i Malmö har blivit tillfrågade om att vara med och arrangera ett studiebesök till NAV i Norge tillsammans med…

2022-04-19

Förberedelser inför konferens kring unga arbetssökande i Malmö

Idag träffade vi Yasemin Arhan Modéer kring uppdraget att moderera den konferens kring unga arbetssökande i Malmö so…

2022-04-13

Extrainsatt styrelsemöte

FINSAM i Malmö har haft ett extrainsatt styrelsemöte med anledning av projektet Kultur på projekt.

2022-04-08

4 kommuner, 4 samordningsförbund och 1 försäkringskassa

Idag träffas kommunerna, försäkringskassan och samordningsförbunden i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad för…

2022-04-07

Malmökraften samlar sig kring tankar på en fortsättning

Idag träffades en utökad styrgrupp under ledning av Joakim Tranquist som processledde samtal kring hur en eventuell…