2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-03-22

Referensgrupp för projekt uppföljning Finsam.

Uppföljningssystemet av FINSAM är i full utveckling och FINSAM i Malmö deltar i den referensgrupp som bidrar med per…

2022-03-18

Lokal överenskommelse gemensamma insatser

Idag har FINSAM varit med på styrgrupp för Lokal överenskommelse gemensamma insatser.

2022-03-18

Information om Arbetsförmedlingen hos Internationella kvinnoföreningen

Inom ramen för ett pågående uppdrag framkom ett behov av information om Arbetsförmedlingens tjänster hos en grupp ut…

2022-03-17

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

Imorgon kommer styrgruppen för Utebliven etablering SFI träffas.

2022-03-16

Styrgrupp Malmökraften

Idag diskuterade styrgruppen för Malmökraften förutsättningar inför ett fortsatt samarbete efter 2022 kring de erfar…