2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-06-14

SUS nätverket diskuterar stöd till referensgrupp

FINSAM i Malmö har blivit inbjudna att delta i referensgrupp för framtagande av nytt rapporteringssystem som Försäkr…

2021-06-08

FINSAM i Malmö stödjer satsning kring sociala remisser via kultur på recept

FINSAM stödjer en samarbetssatsning kring sociala remisser via kultur på recept där kompetenscentrum för primärvårde…

2021-06-08

Finsam i Malmö satsar på samordning inom utbildning

Finsam i Malmö satsar på samordning mellan vuxenutbildningen, Arbetsmarknads-och socialförvaltningen, Region Skåne o…

2021-06-08

FINSAM i Malmö investerar i samarbete mellan primärvården och Malmö stad

FINSAM i Malmö investerar i samarbete mellan primärvården och Malmö stad i syfte att skapa effektiva planeringsproce…

2021-06-07

FINSAM i Malmö satsar på kampanj och investerar i tre nya projekt.

Styrelsen i FINSAM i Malmö har sammanträtt den 4/6 och protokollet är nu underskrivet. Bland annat beslutades om en…