2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-05-18

SUS nätverket träffas

Idag var FINSAM i Malmö med och diskuterade SUS med det nationella nätverket för detta.

2021-05-14

FACT konsultationsteamet avger slutrapport och fortsätter sin verksamhet efter finansiering

FACT fortsätter sin verksamhet efter finansiering. Läs mer i slutrapporten hur detta möjliggjorts.

2021-05-07

FRAM har styrgruppsmöte

Idag har FRAM styrgruppsmöte med följande på dagordningen.

2021-05-06

FACT/konsultationsteamet fortsätter efter FINSAM finansiering

FINSAM avslutade finansieringen av FACT/konsultationsteamet efter 3,5 år den sista april 2021 men arbetet med FACT/k…

2021-05-06

DUA har styrgruppsmöte

Idag träffas styrgruppen för DUA-LÖK gemensamma aktiviteter.