2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-04-16

FINSAM i Malmö har avgett årsredovisning för 2020

Revisorerna har granskat årsredovisningen och tillstyrker att styrelsen och dess ledamöter beviljas ansvarsfrihet. L…

2021-04-09

Vad händer efteråt.....

Följ en kort berättelse om vad som hände efter deltagande på Aktivitetscenter

2021-04-08

Regionalt nätverk FINSAM i Skåne

Idag träffades det regionala nätverket för FINSAM i Skåne.

2021-04-06

Styrelseprotokoll underskrivet

Nu är protokollet för styrelsemötet den 19 mars 2021 underskrivet.

2021-04-06

SUS nätverket träffades idag

Idag träffades det nationella SUS nätverket och diskuterade följande.