2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-03-09

Styrelseprotokoll underskrivet

Protokoll från styrelsemötet i FINSAM i Malmö 19 februari 2021 är nu underskrivet.

2021-03-09

Arbetsgrupp REKO

Årets första arbetsgrupp för REKO överenskommelsen mellan vuxenpsykiatrin och Försäkringskassan träffades idag.

2021-03-05

FRAMs första styrgruppsmöte

Idag har FRAM sitt första styrgruppsmöte sedan projektstart.

2021-03-04

Styrgruppsmöte Avanti 2.0

Idag har Avanti 2.0 styrgrupp för första gången sedan projektets start.

2021-02-24

Styrgrupp Malmökraften

Idag hade Malmökraften styrgruppsmöte.