2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-03-24

Styrgruppsmöte Malmökraften

Malmökraften hade styrgruppsmöte idag. Följande avhandlades:

2021-03-23

Storstadssamtal kring utveckling av progressionsmätning digitalt

Idag träffades samordningsförbunden i Stockholm stad, Göteborg, Uppsala och Malmö och diskuterade utveckling av prog…

2021-03-18

DUA har styrgruppsmöte

Idag träffas DUA:s styrgrupp.

2021-03-16

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

På fredag har FINSAM i Malmö sitt andra styrelsemöte för året. Följande står på dagordningen:

2021-03-15

Chefsnätverk träffas i FINSAM

FINSAM i Malmö erbjuder de högsta tjänstepersonerna i Malmö inom primärsjukvården och psykiatrin, Arbetsförmedlingen…