2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-01-29

Styrgrupp FACT/Konsultation

Idag träffas styrgruppen för FACT

2021-01-27

Styrgrupp Malmökraften

Idag träffas Malmökraftens styrgrupp.

2021-01-26

FINSAM bjuds in för att dela med sig av sina erfarenheter kring LFA och projektledning

Idag har FINSAM bjudits in av bland annat MFF, BOOST och KC Malmö för att dela med sig av sina erfarenheter kring at…

2021-01-25

FINSAM samlar kommunikatörer runt FRAM och Avanti 2.0

Under januari har kommunikatörer i FINSAMs medlemmar tillsammans med projektägare samlats för en gemensam kommunikat…

2021-01-18

Vaekshusets forskningscenter utvecklar sitt arbete med fler samordningsförbund i Sverige

Tankarna från Vaeksthusets forskningscenter fortsätter att sprida sig bland samordningsförbunden i Sverige.