2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-11-27

Samtal om Region Skånes arbete och roll i FINSAM fortsätter

Region Skåne har fattat beslut om riktlinjer för sina ledamöter i FINSAM styrelserna i Skåne.

2019-11-27

Samordningsförbundet i Uppsala besöker Malmökraften

Samordningsförbundet i Uppsala och Uppsala kommun har varit nere och pratat Malmökraften i två dagar.

2019-11-21

Tilldelning från Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen för 2020

Statens representanter har beslutat om tilldelning av pengar till FINSAM i Malmö för 2020

2019-11-20

Styrgrupp Aktivitetscenter

Följande står på dagordningen när styrgruppen för Aktivitetscenter träffas

2019-11-20

FINSAM deltar på DUA dialog.

När Arbetsförmedlingen och Malmö stad träffar Delegationen för Unga och Nyanlända till Arbete(DUA) så är även FINSAM…