2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-11-06

Revisorerna träffas kring delårsredovisningen

Det nya revisorskollegiet bestående av förtroendevalda från Malmö stad, Region Skåne och KPMG träffades för första g…

2019-11-05

1040 spelningar av Vet NI!!

Sedan introduceringen av Vet Ni!!, FINSAM i Malmös podd, har 1040 uppspelningar av de 22 avsnitten som hittills spel…

2019-10-25

Malmökraften beviljas finansiering på styrelsemöte

Idag hade styrelsen i FINSAM i Malmö styrelsemöte. Följande beslutades bland annat kring:

2019-10-24

Styrelsemöte FINSAM i Malmö 25 oktober

Följande står på dagordningen den 25 oktober när årets nästsista styrelsemöte i FINSAM äger rum.

2019-10-21

FACT styrgrupp diskuterar implementering

Styrgruppen för FACT/konsultationsteamen inom psykos i Malmö hade samtal idag.