2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-10-07

FINSAM presenterar två rapporter på Samverkansforum för psykisk hälsa Unga Vuxna

Samverksamforum för psykisk hälsa ingår i en överenskommelse kring samverkan mellan Region Skåne och Malmö stad när…

2019-10-01

Chefsnätverk träffas

FINSAM i Malmö har etablerat ett chefsnätverk som träffas två gånger per år. Idag träffas detta nätverk på FINSAM i…

2019-10-01

Styrgrupp Malmökraften

Idag har Malmökraften styrgrupp

2019-09-30

Samverkansytor kring UVAS med ohälsa

FINSAM i Malmö släpper idag en rapport om "Samverkansytor kring UVAS med ohälsa"

2019-09-30

Malmö stads projektplattform Etablera fler snabbare

FINSAM i Malmö har deltagit i referensgruppen för projektplattformen Etablera fler snabbare.