2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-09-24

Styrelseprotokoll 9 september underskrivet

FINSAM styrelse hade styrelsemöte 9 september. Nu har protokollet skrivits under.

2019-09-23

Malmökraften presenterar sig på SKLs Idékonferens En välfungerande och inkluderande arbetsmarknad 23/9 och 27/9

Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) arrangerar tillsammans med Arbetsförmedlingen två idékonferenser med likalydan…

2019-09-20

Styrgruppsmöte på Aktivitetscenter

Idag träffas styrgruppen på Aktivitetscenter och följande står på agendan:

2019-09-19

Maria Malmö Tramadol avslutar med stor konferens kring missbruk

I samband med att Maria Malmö avslutar sitt projekt kring Tramadol bjuder de in till en stor konferens om missbruk b…

2019-09-16

FINSAM med i paneldebatt under Världsdagen för psykisk hälsa

Världsdagen för psykisk hälsa är ett årligt återkommande arrangemang för alla Malmöbor – men, särskilt för dig som h…