2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-02-27

CaMp avslutar med slutrapport

CaMp har haft som målsättning att människor med funktionsnedsättning skulle närma sig arbetsmarknaden med hjälp av C…

2019-02-22

Styrelsen i samordningsförbundet har haft sammanträde

Beslut om inriktning för förbundet 2019-2022, uppföljning av tertial 3 2018 och omfördelning av resurser på Avanti v…

2019-02-21

Arbetet med effektutvärdering via ISF inleds

Malmökraften kommer utvärderas av Inspektionen för socialförsäkringen, ISF

2019-02-20

Regionråd besöker FINSAM i MAlmö

Idag hade vi besök från Region Skånes högsta politiska ledning

2019-02-18

Chefsnätverk träffas i FINSAM

I två år har FINSAM tillhandahållit en arena för höga chefer i medlemsorganisationerna att träffas.