2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-10-25

Referensgruppmöte med "Etablera fler snabbare"

Referensgruppen för "Etablera fler snabbare" träffades 25 oktober för att diskutera nuläge och arbetet framåt.

2018-10-24

Revideringsworkshop DUA unga

Idag träffades styrgruppen för DUA unga en revideringsworkshop

2018-10-24

Medborgarbudget och synvändor för jämlika och hållbara städer

Kansliet för hållbar utveckling vid Stadskontoret bedriver nu en förstudie kring hur effektivare insatser mot segreg…

2018-10-24

Möte med svenska ESF-rådet

Onsdagen den 24 oktober anordnade Svenska ESF-rådet en workshop med diskussioner kring kommande utlysningar inom Po1…

2018-10-23

Referensgrupp på Tramadol Maria Malmö

Presentation av resultaten så här långt och planering och tankar kring insatsens inriktning för 2019 gjordes.