2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-11-12

Delårsredovisningen i FINSAM 2018

Idag föredrogs delårsredovisningen för FINSAM i Malmö 2018 för revisorer från Malmö stad, Region Skåne och Deloitte

2018-11-09

Uppföljning kunskapslyft

Den 26/10 hade FINSAM sitt andra kunskapslyft för året för nyanställda

2018-11-07

Styrgrupp Malmökraften

Styrgruppen träffades på Granens vårdcentral

2018-11-06

Tramadol projekt uppmärksammas på SVTs lokala nyheter

Sedan ett år tillbaka har Maria Malmö jobbat med kartläggning och kunskapsinsamling om tramadol missbruk, föreläsnin…

2018-10-31

Tertialuppföljning i FINSAM utvecklas

I syfte att lyfta fram insikter tydligare och möjliggöra för styrelsen att styra över beslutade insatser har förslag…