2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-12-13

Tramadol Maria Malmö uppmärksammas ytterligare i media

Maria Malmö jobbar sedan hösten 2017 i ett FINSAM projekt med utvecklingen av ny behandlingsmodell på Maria Malmö fö…

2018-12-11

Referensgrupp på Tramadol Maria Malmö

Intresset kring Tramadolmissbruk och behovet av att hantera detta är stort.

2018-12-10

Chefsnätverk träffas i FINSAM

Idag träffades chefsnätverket i FINSAM

2018-12-10

Processledarutbildning inom FINSAM kör tredje gången

Som ett led i att stödja insatserna finansierade inom FINSAM har en processledarutbildning genomförts.

2018-12-07

Styrgrupp Malmökraften

Malmökraften har haft styrgruppsmöte idag