2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-12-07

Nationella rådets kommunikatör besöker Malmö

Syftet med besöket var att intervjua personal på Avanti och Aktivitetscenter utifrån deras långa erfarenhet av att a…

2018-12-05

CaMp avslutar med sista styrgruppsmötet

CaMp går mot slutet av sin insats och har idag haft sin sista styrgrupp där bland annat resultaten diskuterades och…

2018-12-03

Avanti styrgrupp

Årets sista styrgruppsmöte för FINSAM har genomförts idag

2018-11-30

Kunskapslyft rullar vidare

Idag avrundade vi årets kunskapslyft efter att drygt 250 medarbetare deltagit under året under fyra tillfällen.

2018-11-29

REKO samarbete fortsätter efter finansiering upphör från FINSAM

De senaste veckorna har styrgruppen och arbetsgruppen jobbat fram en överenskommelse kring fortsatt samarbete mellan…