2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-10-19

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Den 19/10 hade FINSAM i Malmö styrelsemöte

2018-10-19

Kunddriven verksamhetsutveckling avslutas

Projekt Kunddriven verksamhetsutveckling är ett samverkansprojekt mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen dä…

2018-10-18

Hantverket i Samordningsförbunden

Ett arbete med att fördjupa kunskapen om hantverket att jobba i samordningsförbund har gjorts. Ta del av slutsatsern…

2018-10-17

Förbundschefsdagar i Stockholm

Den 16-17 arrangerade Nationella rådet de årliga förbundschefsdagarna.

2018-10-15

Processledarutbildning inom FINSAM fortsätter

Syftet med utbildningen är att ge deltagarna kunskap om och verktyg kring processledning i enprojektmiljö. Andra til…