2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-06-25

Anton 24 Camp

Före Camp:Det fungerade bra för mig i grundsärskolan. Det blev dags att söka till gymnasiet. Läraren rekommenderade…

2018-06-25

FINSAM stöttar Kunddriven verksamhetsutveckling efter insatsen tar slut

Kunddriven verksamhetsutveckling har tagit fram insikter som inneburit möjligheter till förbättrat arbetssätt mellan…

2018-06-25

Ung Malmö och Unga Vuxna jobbar ihop sig

FINSAM i Malmö kommer att stötta samarbetet mellan Ung Malmö och Unga vuxna genom att arrangera två workshopar under…

2018-06-18

REKO planerar workshop för att sammanfatta lärdomar till styrgrupp

Styrgruppen till REKO har via FINSAM gett de som arbetar i insatsen ett uppdrag.

2018-06-18

Föreläsning om psykos

Den 23/5 genomfördes en föreläsning om psykos på aktivitetscenter. Förläsare var Per Granvik, verksamhetsutvecklare…