2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-06-15

Effekterna av FINSAM i Malmö 2018

Kansliet i FINSAM har utifrån verksamhetsplanen 2018 tagit fram vilka effekter FINSAM i Malmö gett.

2018-06-13

Media uppmärksammar Malmökraften

Sydsvenska dagbladet och Skånska Dagbladet har båda gjort en artikel kring Malmökraften.

2018-06-12

IPS slutrapport

Funktionsstödsförvaltningen (Malmö stad) och Läkemedelsmottagningen, Beroendecentrums öppenvårdsmottagning (Region S…

2018-06-12

Malmö pilotkommun för myndigheter som kraftsamlar mot arbetslösheten

Inget dubbelarbete, ingen som riskerar att falla mellan stolarna. Istället ett samlat fokus för att hjälpa arbetssök…

2018-06-11

Pressträff om Malmökraften

Inbjudan till pressträff om myndigheter som går samman mot Malmös arbetslöshet