2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-09-10

Höstens första styrelsemöte 2024

Protokollet för höstens första styrelsemöte är nu underskrivet.

2024-09-10

Stockholmskraften besöker Malmökraften

Malmökraften har under 2023 och 2024 jobbat för att sprida sina erfarenheter i Sverige vilket landat ner i att en St…

2024-09-09

LÖK gemensamma insatsers styrgrupp träffas

FINSAM i Malmö har under årets utsetts till ständig sekreterare för styrgruppen för LÖK gemensamma insatser. Idag ha…

2024-09-03

Höstens första styrelsemöte FINSAM i Malmö

Den 6 september har FINSAM i Malmö höstens första styrelsemöte. Följande står på dagordningen:

2024-09-03

Workshop kring normer och omedvetna fördomar

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Arbetsmarknadsavdelningen på Malmö stad, Lunds universitet och Norm consulting…