2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-10-07

Funktionsstödsförvaltningen ber FINSAM omvärldsbevaka kring tal till text AI

Efter den förstudie som FINSAM bidrag till att ta fram i våras kring att använda AI inom daglig verksamhet återkom…

2024-10-07

Plötsligt händer det...

Rekryteringsservice, en del av Arbetsmarknadsavdelningen Malmö stad bjuder in till ett event med temat ”Anpassningsb…

2024-10-02

Seminarium kring implementering och spridning av Malmökraften

PwC har tagit fram en manual för spridning och implementering av Malmökraften. Denna kommer presenteras på Arbetsför…

2024-10-01

REKO styrgrupp på Ubåtshallen

FINSAM i Malmö är delaktig att administrera styrgruppen för REKO samarbetet mellan Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg…

2024-09-26

FINSAM i Malmö samlar chefsnätverk

Två gånger per år samlas de högsta tjänstepersonerna i Malmö inom primärsjukvården och psykiatrin, Arbetsförmedlinge…