2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-10-17

Uppdrag på Försäkringskassan

Med start under hösten 2023 har utredaren på Finsam i Malmö genomfört tre uppdrag åt Försäkringskassan. Igår (17/10)…

2024-10-15

Utbyte av nuläge med samverkansansvarig på Försäkringskassan

Idag träffar FINSAM i Malmö samverkansansvarig på Försäkringskassan som är ansvarig för FINSAM i Skåne/Blekinge. På…

2024-10-08

Årets femte styrelsemöte

FINSAM i Malmö håller årets femte styrelsemöte den 18/10. Följande står på dagordningen:

2024-10-08

Arbetsmarknads- och näringslivsdagarna

I år kommer FINSAM i Malmö besöka Arbetsmarknads– och näringslivsdagarna där temat är "Från bidrag till jobb – idag…

2024-10-08

Styrgruppsmöte Malmökraften oktober 2024

Styrgruppen för Malmökraften träffas på onsdag. På agendan står redovisning av resultat samt diskussioner kring plan…