2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-10-23

FINSAM i Malmö omvärldsbevakar kring tal till text lösningar inom socialtjänst

Daglig verksamhet har kontaktat FINSAM i Malmö med en förfrågan om att göra en omvärldsbevakning kring hur tal till…

2024-10-23

Protokoll klart styrelsemöte 241018

Styrelsen i FINSAM i Malmö har sammanträtt den 18 oktober och nu är protokollet från detta sammanträde signerat.

2024-10-23

Hur ser vi till att anpassningsbehov inte överträffar kompetens?

Rekryteringsservice, en del av Arbetsmarknadsavdelningen Malmö stad bjuder idag in till ett event med temat ”Anpassn…

2024-10-22

Förprojektering i samverkan i dialog

Idag träffades Arbetsmarknads- och socialförvaltningens resurser för extern finansiering, verksamhetssamordnare på A…

2024-10-22

Finsamsnack -verksamhetsplan 2025

Verksamhetsplanerna inför 2025 är i full gång att skrivas. Utifrån detta har FINSAM i Malmö i år valt att blicka ut…