2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-09-23

Ny revisor för FINSAM i Malmö

KPMG utser för statens räkning revisor åt FINSAM i Malmö. Vi tackar Johan Rasmusson för flerårigt arbete med revisi…

2024-09-20

Dialogmöte kring forskning inom integrering och mångfald i arbetslivet

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Lunds universitet, Normconsulting och Arbetsmarknadsavdelningen i Malmö stad j…

2024-09-20

Nationella rådet bjuder in er förbundschefer till en dialogträff kring uppdateringen av Kunskapsstödet den 20/9

Nationella rådet har genomfört en partsgemensam översyn kring insatser finansierade av samordningsförbund. Detta är…

2024-09-20

Samtal med sektion 18 på Arbetsförmedlingen

Utredaren på FINSAM har fått i uppdrag att ha kontakt med tre medarbetare på sektion 18 inom Arbetsförmedlingen i Ma…

2024-09-19

Malmö och Skåne Nordost fortsätter erfarenhetsutbytet

FINSAM i Malmö och Skåne Nordost har under året haft ett erfarenhetsutbyte kring kontakt med Region Skåne AI m.m.