2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-11-17

FINSAM kopplar samman

Med ett unikt mandat att röra oss fritt i de berörda organisationerna och lång erfarenhet av att jobba i det offentl…

2021-11-16

Kryddgårdenmodellens andra styrgrupp

Kryddgårdenmodellen har sitt andra styrgruppsmöte på fredag.

2021-11-16

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Årets sista styrelsemöte för FINSAM i Malmö hålls 19/11.

2021-11-16

Styrgruppsmöte FRAM

På fredag håller FRAM styrgruppsmöte

2021-11-16

Seminarium på omvårdnadsprogrammet på KomVux

Omvårdnadsprogrammet på KomVux i Malmö bjöd idag in FINSAM i Malmö för att dela med sig av sina erfarenheter för de…