2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2019-02-07

Samverkan är ingen picknick och ändå är den ofta helt nödvändig.

Den svåra konsten att samarbeta är ett kapitel i handboken "Att möjliggöra en sammanhållen vårdHandbok för samarbete…

2019-02-05

SUS ett verktyg för uppföljning

Aktivitetscenter och Avanti deltar i nationell film om SUS

2019-02-05

Referensgruppsmöte Maria Malmö

Referensgruppen för Tramadolprojektet diskuterade upplägg kring workshop och spridning av resultat.

2019-02-04

Styrgruppsmöte hälsofrämjande etablering

Idag hade ESF projektet hälsofrämjande etablering styrgruppsmöte i Malmö.

2019-02-04

Processledarutbildning avslutas

FINSAM har under hösten 2018 och våren 2019 satsat på en processledarutbildning.