2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2022-11-03

Arbetsgrupp kring uppföljning samordningsförbund

FINSAM i Malmö har valt att delta i en arbetsgrupp bestående av ett antal samordningsförbund med syfte att tillsamma…

2022-10-27

Chefsnätverket i FINSAM i Malmö samlas

Sedan 2017 har de högsta tjänstepersonerna i Malmö inom primärsjukvården och psykiatrin, Arbetsförmedlingen, Försäkr…

2022-10-24

Visualisering av Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering SFI har varit igång i 1 år och har med hjälp av visualisering på ett tydligt sätt visat vad som…

2022-10-20

Finsam i Malmö deltar i diskussioner kring uppföljning av samordningsförbund

Uppföljning FINSAM var tänkt att ersätta SUS 2023 som uppföljning av samordningsförbunden i Sverige. Det har visat s…

2022-10-14

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Styrelsen i FINSAM i Malmö har sammanträtt den 7/10. Nedan följer vad som beslutades.