2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2022-09-30

Arbetsgrupp samverkan SFI

Utebliven etablering SFI hade idag en uppstartsträff för arbetsgruppen Samverkan runt SFI-studier!

2022-09-28

Samtal om FINSAM med Arbetsförmedlingen nationellt

Eva Birkstam och Charlotta Ahlström från Arbetsförmedlingens avdelning stärka förutsättningar enheten utbilda och sa…

2022-09-27

Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) samlar in sista svaren för effektutvärdering

Idag besökte Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) Malmökraften för att diskutera de slutgiltiga frågorna kring…

2022-09-26

Samtal kring samarbete mellan Försäkringskassan och Malmö stad

FINSAM i Malmö bjöds idag in till samtal kring samarbete mellan Försäkringskassan och Arbetsmarknads- och socialförv…

2022-09-19

FRAM håller höstens första styrgrupp

Höstens första styrgrupp hölls idag där den nya chefen på FRAM presenterade sig.