2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2022-10-13

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

På fredag kommer Utebliven etablering SFI ha styrgrupp. Följande står på agendan:

2022-10-12

Utvärdering av samordningsförbundens verksamhet - Inspektionen för socialförsäkringen

Syftet med samordningsförbund är att se till att personer som behöver stöd av flera samhällsinstanser ska få sina be…

2022-10-10

FINSAM i Malmö avger delårsredovisning

Idag har FINSAM i Malmö avgett delårsredovisning

2022-10-10

Uppföljning FINSAM - efterföljaren till SUS

SUS som är det system som samordningsförbunden registrerar sina insatser kommer inte kunna fungera tekniskt from 202…

2022-10-06

Fördjupningsföreläsning om BIP med utgångspunkt från ett ledarperspektiv

Idag genomfördes en föreläsning med titeln "Tilltron till individets jobchans - fra ett ledelses perspektiv". Förelä…