Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2021-09-10

Utvärderare lämnar halvtidsrapport på Malmökraften

Syftet med halvtidsutvärderingen av Malmökraften är att undersöka projektets måluppfyllelse, vad som påverkar målup…

2021-09-10

Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan tar del av Vaekshusets insikter

Den 15/9 kommer Charlotte Liebak Hansen att presentera Vaekshusets forskningscenter för medarbetare i det förstärkta…

2021-09-09

Storstadssamarbete inom FINSAM

Samordningsförbundet i Göteborg bjuder in till ett förutsättningslöst samtal mellan Göteborg, Stockholm, Uppsala och…

2021-09-09

Jämställdhetsmyndigheten kontaktar FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö har blivit kontaktade för att diskutera förslag på insatser för att stärka utrikes födda kvinnors möj…

2021-09-08

SUS nätverket pratar med Försäkringskassan kring återrapporetering till regeringen

Idag träffade SUS nätverket Försäkringskassans representant och erbjöd möjligheten att samordningsförbunden kan vara…

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit