2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-03-19

Maria Malmö Tramadol referensgrupp

Idag hade referensgruppen för projektet Maria Malmö Tramadol möte

2019-03-19

Gör samordningsförbund någon skillnad?

Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) har fått i uppdrag av regeringen att utvärdera den verksamhet som samordni…

2019-03-18

Styrgrupp i Malmökraften

Idag hade styrgruppen för Malmökraften möte

2019-03-15

Skåneveckan för psykisk hälsa

Idag träffas ett antal aktörer för att planera 10 årsjubileet av Skåneveckan för psykisk hälsa på Studieförbundet Vu…

2019-03-13

Kan design användas för att utveckla offentlig sektor

Idag träffades ett antal samordningsförbund och ett nationellt nätverk kring tjänstedesign.