Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2020-05-05

Malmökraften uppmärksammas internt på Försäkringskassan

En internartikel för Försäkringskassan som beskriver Malmökraften har tagits fram av den kommunikatör som jobbar med…

2020-05-04

Chefsnätverk träffas via digitalt forum

FINSAM i Malmö har under tre års tid bjudit in till samtal med de högsta cheferna i varje medlemsorganisation.

2020-05-04

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Idag höll FINSAM sitt första digitala seminarium med ca 20 talet deltagare. Ämnet var Vaekshusets forskningscenter f…

2020-04-30

Skåneveckan för psykisk hälsa

2019 firade Skåneveckan för psykisk hälsa 10 årsjubileum. Det hölls då totalt 125 arrangemangutspridda på 20 orter r…

2020-04-27

Aktivitetscenter planerar för digital workshop inför ny ansökan

Aktivitetscenter planerar för digital workshop inför ny ansökan.

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit